На всякий случай вброшу список особеннотей для незнакомых с этой годно

metachan.ru
жалоба / abuse: admin@metachan.ru
Источник / Source: //2ch.hk/ro/res/37298.html
  Статус треда: АКТИВНЫЙ (обновить)  

общем, когтями, квесты, сломана, мутацией, бамп, рука, жоппе, дела, рандомизацию, сендбоксовость, большую, какую, завизли, двач


#37298

picture
ull?.jpg 615✘660,109Кб

На всякий случай вброшу список особеннотей для незнакомых с этой годнотой:
>• Anything and everything. Caves of Qud is a deeply simulated, biologically diverse, richly cultured world.
• Assemble your character from over 70 mutations and defects and 24 castes and kits—outfit yourself with wings, two heads, quills, four arms, flaming hands, or the power to clone yourself—it's all the character diversity you could want.
• Explore procedurally-generated regions with some familiar locations—each world is nearly 1 million maps large.
• Dig through everything—don't like the wall blocking your way? Dig through it with a pickaxe, or eat through it with your corrosive gas mutation, or melt it to lava. Yes, every wall has a melting point.
• Hack the limbs off monsters—every monster and NPC is as fully simulated as the player. That means they have levels, skills, equipment, faction allegiances, and body parts. So if you have a mutation that lets you, say, psionically dominate a spider, you can traipse through the world as a spider, laying webs and eating things.
• Pursue allegiances with over 60 factions—apes, crabs, robots, and highly entropic beings—just to name a few.
• Follow the plot to Barathrum the Old, a sentient cave bear who leads a sect of tinkers intent on restoring technological splendor to Qud.
• Learn the lore—there's a story in every nook, from legendary items with storied pasts to in-game history books written by plant historians.
• Die—Caves of Qud is brutally difficult and deaths are permanent. Don't worry, though—you can always roll a new character.Caves of Qud тред 2


#37299

picture
ull?.jpg 604✘467,567Кб

И сразу бамп.


#37300

• Ssilky na skachivation please.


#37302

picture
ull?.jpg 512✘366,312Кб

Бамп2.


#37651

picture
ull?.jpg 1920✘1080,1891Кб
picture
ull?.jpg 1329✘640,984Кб
picture
ull?.jpg 1919✘950,2158Кб

Ребят, в общем я нюфак, нахожусь на стартовой локе, немного поскиталсся, нашел оружку новую, а потом смотрю и оказывается моя правая рука полностью занята когтями, из-за чего я ничего экипировать в нее не могу. Рука вроде не сломана, а даже если сломана я хз как это проверить. Помогите, плиз.


#37652

picture
ull?.jpg 1391✘611,1008Кб

В общем меня спалили как я открыл сундук ради любопытства и заморозили заклинанием насмерть. Так что я опять могу держать вещи в руке. Но все равно, во избежание повтора, как мне надо было избавиться от этого дефекта?


#37654

Там до сих пор сюжетка и квесты примерно линейные как в АДОМе? Ну типа умер, и опять все заново по одним и тем же квестам, начиная в Жоппе?
Не завизли какую-то большую сендбоксовость и рандомизацию этого дела?


#37657

>>37654
В общем да. Сделали второстепенные процедурно генерируемые квесты, но они тупые до невозможности. Пойди туда-то принеси мусор из шкафа на таком-то этаже.
>>37652
Ну я так понимаю, что у тебя был персонаж с мутацией когти. Возможно, с такой мутацией можно драться только когтями. А может они втягиваются через активацию абилки в меню по кнопке M.